7 Aralık 2009 Pazartesi

Çilekli Köyü - Aytepe Yürüyüşü / 6.12.2009

6 Aralık günü GEDOSK tarafından düzenlenen gezimize 26 kişi katıldı. Gebze'den iki minibüs ile hareket ettik. Aytepe'de sonlandırmayı planladığımız yürüyüşün başlangıç noktası Pamukova ilçesine bağlı Çilekli Köyü idi. Aslında Katırözü olan ismi 1989 yılında Çilekli yapılmış. Fotoğrafı www.cilekli.8m.com sitesinden aldım.

Çilekli Köyü'nde güzel bir kahvaltı yaptık. Sigara yasağı köy kahvesine uğramamış. Zaten şehirlerde kırmızı ışıklara bile uyulmayan bir memlekette, köy kahvesinde yasaklara uyulmasını beklemek biraz mantıksızlık oluyor.

Başlıyoruz.

Köyün doğallığı bozulmamış.

Hafif bir iniş sonrası yaklaşık 45 dakika boyunca yokuş çıkıyoruz.

Köy yakınlarında sağlı sollu çilek bahçelerinin arasından geçiyoruz:

İlk molamız:

Bendeniz:

Birkaç dakikalık mola sonrası İnönü Yaylası'na doğru hareket ediyoruz

Yaklaşık 1200 mt.ye ulaştıktan sonra artık İnönü Yaylası'na doğru inişe geçiyoruz:

İnönü Yaylası'nı ardımızda bırakarak Ercuva yaylası'na doğru ilerliyoruz

Ve Ercuva Yaylası:

Yaylalardan geçtikten sonra Aytepe yolundayız. Yağmur hiç kesilmediği için molalarımız ancak bir-iki dakikalık duraklamalar şeklinde oluyor. Yani yaylalardan transit geçiş yapıyoruz.

Aytepe'ye tırmanıyoruz.

Planlanan turumuz tamamlandı, Aytepe'deyiz. Araçlarımız hazır. Saat 10 sularında başladığımız yürüyüşümüzü molasız ve tempolu olarak yaptığımız için planlanandan daha erken bir saatte tamamladık. Saat 14:30. 4.5 saatir sürekli yağan yağmur nedeniyle ıslanmış durumdayız. Ama vakit erken. Tura devam etmek isteyenler Veysel Dayı'nın yerine inip kısa bir mola sonrası Soğuksu vadisinden yürüyecekler.

Onbir kişi yürüyüşe devam ediyoruz:

Aytepe'ye daha önce iki kez bisikletle gelmiştim bu kez yağmurlu ve sisli bir havada yaya olarak buradayım.

Veysel dayı'nın yerine doğru inişe geçiyoruz, yaklaşık yarım saatlik bir iniş.

Geldik. "Isınacağız, kuruyacağız, karnımızı doyuracağız.." gibi düşünceler içindeyim:) Fotoğraf makinam yağmur nedeniyle iflas etmek üzere. Su almaya başladı yakında batacak.

Çay kahve içip birşeyler yiyoruz ve ısınıyoruz.

Vadide yola koyuluyoruz. Hava karardığı için artık kafa lambalarımızı yakıyoruz.

Günün sürprizi. Daha önce buradan bir kez bisikletle geçmiştim yani vadideki patikanın yapısı azçok biliyorum ama şimdi yeni bir şey var patikada: bir dere.
Yağan yağmurlar debisi oldukça yüksek bir dere oluşturmuş, ilerleyebilmek için bu dereyi geçmek zorundayız. Derenin genişliği 4-5 metre derinliği ise orta kesimlerde dize kadar ulaşıyor. Dere geçişimiz sonrasında derenin bir kısmını artık botlarımızın içlerinde taşıyoruz. :)

"Nasıl geçtik ama dereyi" bakışı.

Veysel Dayı'nın yerinden itibaren 8 km.lik vadi geçişini yağmur, karanlık ve botlarımızdaki dere ile tamamladık, Kenan'nın Yerine ulaştık. Yaklaşık 6-7 saatlik bir yürüyüş ile toplam 28 km.yi tamamladık.